فلای بورد ایر Flyboard Air یک هاوربورد است که تا 10 هزار پا در هوا معلق می ماند.

ویدیو جدیدی از فرانکی زاپاتا بنیانگذار شرکت زاپاتا – تولید کننده فلای بورد های مجهز با قدرت آب و جت اسکی – نشان می دهد که او موفق به ساخت نوعی وسیله پرنده تک نفره اعجاب انگیز شده است.

شگفت آور است که زاپاتا موفق به حذف تمام قسمتهای اضافی فلایبورد مثل شناور آب، شلنگ طولانی ونیروی محرکه آب شده است که این دستگاه جدید که یک نوع هواپیمای کوچک شخصی است را “فلای بورد ایر.” نامیده است.

فلای بورد ایر با یک واحد نیروی محرکه مستقل می تواند به مدت 10 دقیقه تا سقف 10000 پا پرواز، و با سرعت 93 مایل در ساعت (150 کیلومتر در ساعت) قابلیت دارد. یعنی در صورت صحت ادعای فوق یک وسیله انقلابی برای استفاده در حمل و نقل درون شهری اختراع شده است.

اما برای پرواز در ترافیک صبحگاهی بیش از حد هیجان زده نشوید، فلای بورد ایر Flyboard Air در حال حاضر حدود 250،000 دلار هزینه دارد.

هزینه اجاره Flyboard چقدر می شود؟
یک بلیط ارزان قیمت کمتر از 6000 دلار است. این شامل آموزش نیست که می تواند بین 350 تا 1000 دلار هزینه داشته باشد.

فلای بورد ایر
فلای بورد ایر

هیچ جزئیات بیشتری در مورد چگونگی کنترل وسیله، یا تأمین انرژی آن اعلام نشده است، و یا درصورت مشکل در موتور چه اتفاقی خواهد افتاد. زاپاتا می گوید که هیچ اطلاعات بیشتری در حال حاضر منتشر نخواهد شد، اما ادعا کرد این ویدئو واقعی است.

چه کسی در مسابقه هاوربردها برنده می شود؟

زاپاتا بی همتا نیست. سال 2015 مخترع کانادایی کاتالین الکساندر دورو رکورد جهانی گینس در پرواز با هاوربرد مشابه (اما پیشبرنده ملخدار) را تصاحب کرد. اختراع دورو از هشت ملخ هواپیما و یک قاب فیبر کربن ساخته شده است، که موتور آن از باتری پلیمر لیتیوم 12 تغذیه میکرد، که توسط یک جوی استیک کنترل می شد، با وجود آن تنها برای 90 ثانیه پرواز می کرد.

مدیر عامل شرکت ArcaSpace، یک شرکت هوافضایی کوچک، به تازگی با یک مستطیل فن دار شده پرواز کرد. و یا ARX ​​PAX، که با ساخت فن آوری ماگلوmaglev شهرت یافت که در رقابت ناسا و اسپیس ایکس استفاده شد، هاور بوردی کوچکتر ساخته ولی جنبش و حرکت محدودی دارد. و اما لکسوس هاور بوردی ساخته که مسلما حقیقی ترین بیان از بازگشت به آینده می باشد که البته عملکرد آن بسیار متفاوت است و قابلیت پرواز بسیار دور از زمین را ندارد.

چیزی که این شرکتها بدنبال آن بودند بیشتر یک کمپین های بازاریابی بود تا یک محصول واقعی. فلای بورد ایر هم می تواند راهی برای رونق کسب و کار محصولات موجود زاپاتا مسابقه باشد و یا می تواند واقعا وسیله ای برای  سواری هیجان انگیز شما باشد، البته اگر شما مایل باشید خودتان را به یک توربین بند کنید.

Zapata Racing Home

Zapata Racing (@flyboardzapata) | Twitter

https://youtu.be/-kB-BGMXxZc?list=PLp9MhWWMIp3o70MJzBQD0rCjXRUiC4upS

دیدگاهتان را بنویسید