پهپاد حمل و امداد رسانی

گروهی از پژوهشگران دانشگاه زوریخ یک پهپاد حمل و امداد رسانی ویژه را برای انجام عملیات های امداد و نجات طراحی کرده اند که می تواند فیلم ها و تصاویری منحصر به فرد از مناطق دور از دسترس و حادثه دیده در اختیار امدادگران بگذارد.

پهپاد حمل و امداد رسانی های گوناگون در حال طراحی
پهپاد امداد رسانی های گوناگون در حال طراحی

هدف اصلی پژوهشگران دانشگاه زوریخ در طراحی این پهپاد، کمک به افرادی است که در شرایطی سخت و خطرناک گیر افتاده اند و راه فراری ندارند. این پهپادها می توانند وارد تمامی منافذ و فضاهای کوچک شده و به سرعت اطلاعاتی دقیق و تصویری برای امدادگران بفرستد.

پهپاد دیگری ساخته شده که به لحاظ فنی نیمی هلیکوپتر و نیمی هاورکرافت است، می تواند به صورت عمودی بر زمین بنشیند و بلند شود.

airmule650
پهپاد حمل و امداد رسانی در حال پرواز

این باربر هوایی،  پهپاد بزرگی برای جابجایی محموله و سرنشین، وسیله ای مناسب برای مناطق خطرناک و با دسترسی سخت است.

پهپاد در روستا و شهر، محوطه باز و یا پیاده رو، مناطق صعب العبور، مسیرهای باریک و همچنین برای پاکسازی جنگل قابل استفاده است.

این پهباد برخلاف هلی کوپتر، ملخ فوقانی و انتهایی ندارد. معمولا ملخ فوقانی و انتهایی در هلیکوپتر باعث بروز سوانح می شوند. با داشتن حسگرهای متعدد و بی نیاز به هدایت، کاملا خودکار است و در فاصله نزدیک با زمین پرواز می کند

mule (9)_bfpj

پهپاد حمل و امداد رسانی با توانایی حمل ۵۰۰ کیلو بار، با هدایت سرنشین آن و یا کنترل از راه دور قادر به انجام عملیات مختلف، بویژه در مناطق خطرناک است.

1
طرح شماتیک یک نمونه از پهپاد حمل و امداد رسانی

این پهباد مناسب وضعیتی است که انسان نمی تواند وارد آن منطقه شود و هلی کوپتر، بویژه هلی کوپتر بدون سرنشین هم نمی تواند بدون برخورد یا اصابت به چیزی در مسیر، وارد آن محدوده بشود.

2-airmule-uav

«ایر میول» هنوز آماده انجام عملیات در صحنه نیست. آزمایش های فنی برای اطیمنان از بی خطری آن برای انسان و سایر وسایل حمل و نقل هوایی در دست انجام است.

https://www.dronesinhealthcare.com/

دیدگاهتان را بنویسید