لغو محدودیت های تلفن همراه در حین پرواز توسط کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا

Cellphone on Flight

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در نظر دارد محدودیت استفاده از تلفن های همراه در هواپیماها را لغو کند.

به نظر می رسد این روزها افراد در بسیاری از مکان های نامناسب از تلفن های استفاده می کنند اما همیشه برای استفاده از تلفن های همراه در هواپیماها یا دستکم پس از برخاستن هواپیما از روی زمین محدودیت وجود دارد. بسیاری فکر می کنند که این محدودیت کار خوبی است.

اکنون کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در نظر دارد که این قوانین را که مدت زیادی است درباره دستگاههای الکترونیک اجرا می شود، تغییردهد.

 سالها به آنها گفته شد که استفاده از تلفن های همراه در زمان پرواز ممکن است باعث تداخل خطرناک با شبکه های بی سیم در روی زمین شود ولی اکنون کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا می گوید اگر هواپیماها مجهز به آنتن های مناسب باشند دیگر نگرانی های امنیتی وجود نخواهد داشت.

نگرانی مسافران به نوع دیگری از تداخل مربوط می شود که همانا مزاحمت مربوط به صحبت کردن بلند بلند افراد کناری، در جریان سفر است. مردم همچنین به ما می گویند که نگرانند که این مسئله ممکن است باعث ایجاد هزینه های پنهان در هواپیماها شود یعنی یا خطوط هوایی یا شرکت های مخابراتی این هزینه ها را در نظر بگیرند!

کمیته ی ارتباطات فدرال آمریکا در جلسه ای در ماه دسامبر این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد و سپس فرصت اظهار نظر مخالفان وجود دارد اما مهمانداران هواپیماها از هم اکنون واکنش نشان داده اند. اتحادیه ی مهانداران پرواز در آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد« ایجاد هرگونه وضعیت پر سر و صدا و مخل آرامش در زمان پرواز نه تنها مورد استقبال قرار نمی گیرد بلکه مغایر ایمنی هم هست.»

 اگر این پیشنهاد تصویب شود آنگاه شرکت های هواپیمایی هستند که تصمیم خواهند گرفت به مسافران اجازه ی استفاده از تلفن های همراه را بدهند یا خیر!

دیدگاهتان را بنویسید