کوچک‌ترین هلیکوپتر هوشمند جهان

کوچک‌ترین و سبک‌ترین هلیکوپتر جهان گیرنده ماهواره‌ای جی پی اس دارد که قادر است به صورت لحظه‌ای مسیر صحیح را مشخص کند.

123396_614

کارشناسان از ساخت یک مینی‌هلیکوپتر خبر داده‌اند که به اندازه یک خرما ساخته شده است و می‌تواند خدمات الکترونیکی فراوانی را در اختیار شما بگذارد.
این هلیکوپتر کوچک که در شرکت استس ساخته شده است پروتو اکس نام دارد که از طریق یک دستگاه کنترلی کوچک شبیه به دستگاه کنترلی کنسول‌های بازی هدایت می‌شود و با پرداخت ۴۰ دلار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای این هلیکوپتر کوچک یک دستگاه گیرنده و فرستنده رادیویی با توان ۲.۴ گیگاهرتز در نظر گرفته شده است و پیش از پرواز کاربر می‌تواند از طریق کارل یو اس بی آن را شارژ کند.
این میکروهلیکوپتر چهار ملخ چرخان دارد که به صورت همزمان حرکت می‌کنند تا امکان ایستادن Proto X در یک نقطه ثابت از آسمان فراهم شود و به هر طرفی که کاربر می‌خواهد، ‌پرواز کند.
این هلیکوپتر دو باتری AAA قابل شارژ دارد و به گفته شرکت سازنده سبک‌ترین هلیکوپتر جهان نیز محسوب می‌شود.
هر یک از چهار ملخ گردن در بالای هلیکوپتر کوچک ۶.۴ سانتی‌متر طول دارند و خود بدنه آن نیز با طور ۴.۵ سانتیمتر و عرض ۱.۸ سانتیمتر ساخته شده است.
کوچک‌ترین و سبک‌ترین هلیکوپتر جهان گیرنده ماهواره‌ای GPS دارد که قادر است به صورت لحظه‌ای مسیر صحیح را مشخص کند.
همچنین، برای این دستگاه پرنده چهار دوربین دیجیتالی باکیفیت در نظر گرفته شده است که می‌تواند در ارتفاع مورد از چهار طرف محیط پیرامون به صورت همزمان عکس‌برداری و فیلم‌برداری کند و آن را بی‌سیم به گوشی هوشمند یا رایانه همراه انتقال دهد.
هلیکوپتر Proto X با هربار شارژ می‌تواند به مدت ۱۵ دقیقه در آسمان پرواز کند و چراغ‌های LED خود را نیز روشن نگه دارد.

123394_493-300x224 123395_271-300x224 123397_105-300x224

دیدگاهتان را بنویسید