هواپیمای سبز ایرباس همکاری با هواپیمایی اسکاندیناوی SAS

hybrid-and-electric-aircraft

هواپیمایی اسکاندیناوی SAS یک قرارداد منحصر به فرد با ایرباس امضا کرده است تا بتواند به دنبال یافتن منابع پایدار انرژی هواپیماهای هیبریدی و الکتریکی را برای هواپیمای سبز ایرباس توسعه دهد.

hybrid-and-electric-aircraft

قصد پروژه : پروژه هواپیمای سبز ایرباس با هدف درک مفاهیم و معرفی هواپیمای هیبرید الکتریکی برای استفاده تجاری بزرگ در مقیاس کلان است .

قصد پروژه

تلاش اسکاندیناوی
SAS بعنوان پیشگام برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و پرواز با صدای اکولوژیک مشهور است. هدف شرکت هواپیمایی این است که تا سال 2030 یک چهارم ردپای کربن خود را کاهش دهد. این هدف با انجام نوسازی ناوگان خود و افزایش استفاده از سوخت های زیستی ممکن است.

بخش بزرگی از کار در حال انجام شامل تحقیق و تولید سوخت های زیستی است که در حال حاضر تولید انبوه آن سخت است.

ریکارد گوستافسون، مدیر عامل شرکت SAS: ” هواپیما امروز هم می تواند بر پایه سوخت های زیستی پرواز کند . ” مشکل این است که امکان خرید آن به اندازه کافی وجود ندارد، بنابراین ما می خواهیم فرصت ها و انگیزه ها برای تولید در مقیاس بزرگ را ایجاد کنیم .”

شراکت
افسر ارشد فناوری ایرباس از همکاری بین SAS و ایرباس، غول هوافضا خوش بین بود و خوشحال بود. این پروژه فرصتی را برای استفاده از ” تخصص ایرباس برای کشف پتانسیل ها و فرصت های انرژی هیبرید الکتریکی در هواپیما ارائه خواهد داد.

ایرباس نیز از مشارکت برای تحقیق در زمینه منابع سوخت نوآورانه استقبال می کند. به عنوان بخشی از تعهد مداوم خود به صنعت هواپیما، ایرباس امیدوار است که با پیدا کردن یک منبع انرژی تجدید پذیر پایدار پرواز هواپیمای سبز را تضمین کند.

ایرباس، همراه با سایر صنایع هواپیمائی پیشرو، هشت سال پیش یک طرح صنعتی را به نام Biofuel Flightpath تعهد کرد. این پروژه در ماه ژوئن 2011 آغاز شده و هدف آن دستیابی به 2 میلیون تن سوخت زیستی پایدار شهری در سال 2020 است.

https://www.airbus.com/innovation/open-innovation.html

https://www.sasgroup.net/en/sas-and-airbus-to-research-hybrid-and-electric-aircraft/

دیدگاهتان را بنویسید