واقعیت مجازی VR هواپیمایی در آموزش خدمات فرودگاهی

واقعیت مجازی VR

واقعیت مجازی VR هواپیمایی به عنوان یک فناوری کامل برای آموزش اپراتورها در یک محیط تقریبا واقعی ایجاد می گردد، در فعالیت های شدید نظارتی مانند حمل و نقل زمینی هواپیما، جایی که سرعت و ایمنی در اولویت های اول قرار دارند، واقعیت مجازی برجسته می گردد. در حالیکه VR در آموزش خلبانی چیز جدیدی نیست، اما برای آموزشهای زمینی فرودگاهی، چیز تازه ای است.

گروه خدمات فرودگاهی بالتیک (BGS) – یک شرکت خدمات هواپیمایی و مسافربری و سوخت رسانی، در حال حاضر بخشی از آموزش خود را به محیط واقعت مجازی منتقل کرده است، همچنین برنامه هایی را برای آموزش VR به عنوان یک سرویس اضافی در بازار ارائه می دهد.

رئیس گروه راه حل های کسب و کار این شرکت می گوید: “آموزش واقعیت مجازی در زمینه مدیریت خدمات زمینی، یک روند جدید است و ما در میان پیشگامان توسعه آن است.” واقعیت مجازی یک پل بین یادگیری نظری و کاربردی درست است، و سرعت و کیفیت آموزش را افزایش می دهد.

طبق گفته سرپرست آموزش با واقعیت مجازی VR هواپیمایی، با استفاده از محیط واقعیت مجازی، کارآموزان می توانند موقعیت های پیچیده ای را بدون نیاز به انتظار انجام دهند و تا زمانی که کاملا مطمئن شوند آنگاه عملیات را در واقعیت انجام دهند.

فن آوری واقعیت مجازی VR هواپیمایی احتمال اشتباهات را به حداقل می رساند. همچنین امکان شبیه سازی شرایط فوق العاده و شدید وجود دارد، محیط زیست پر سر و صدای فرودگاه را از بین می برد، که تمرین را مختل می کند.

در حال حاضر آموزش بازرسی در اطراف هواپیما و سوخت رسانی بصورت واقعیت مجازی VR ساخت و راه اندازی شده است. در آینده آموزش VR واقعیت مجازی anti-icing و de-icing هواپیماها اضافه خواهد شد.

این راه کار نه تنها یک شبیه ساز برای آموزش روش های کاری، بلکه یک ابزار برای تجزیه و تحلیل یکپارچه است که اجازه می دهد تا نظارت بر بهره وری و عملکرد کارآموز صورت پذیرد.

توجه زیاد به جلوه های گرافیکی و صوتی ضروری است تا محیط تمرینی VR را جذاب کند و احساس عملیات زمینی واقعی را به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید