دقت ترافیک هوایی با هوش مصنوعی بهبود می یابد: Finnair دنبال می کند

شرکت هواپیمایی فنلاند و شرکت هوش مصنوعی Silo.AI یک ابزار هوشمندسازی AI را ساخته اند که با بهبود دقت ترافیک هوایی با هوش مصنوعی این امکان را فراهم می کند تا شرکت هواپیمایی با دقت بیشتری وقوع اختلالات احتمالی ترافیک هوایی را پیش بینی کند.

Finnair

دقیق بودن پرواز یکی از بزرگترین عوامل موثر بر رضایت مشتری است. برای شرکت هواپیمایی فنلاند این راه حل می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا نگاهی به تاثیرات آب و هوایی بر روی زمان دقیق پرواز داشته باشد، به طوری که از پیش برای بی نظمی می توان آماده شد.

Juha Karstunen، سرچشمه تحول دیجیتال در Finnair می گوید: “ما راه حل آزمایشی بهبود دقت ترافیک هوایی با هوش مصنوعی را در زمستان گذشته آزمایش کردیم و نتایج دلگرم کننده بود.” “هدف این است که راه حل را به عنوان بخشی از اصلاحات فنی گسترده تر در اواخر امسال بکار گیریم. ما همچنین در حال راه اندازی راه حل های هوشمند برای حمایت از تصمیم گیری هستیم. شرایط آب و هوایی منحصر به فرد در سفر هوایی معمول است و هدف ما همیشه به حداقل رساندن تاثیر آنها بر برنامه سفرهای مشتریان ما است. “

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی (Artificial Intelligence) به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند.

هوشمندی مفهومی نسبی دارد و نمی‌توان محدوده صحیحی را برای ارائه تعریف از آن مشخص نمود. رفتاری که از نظر یک فرد هوشمند به نظر می‌رسد؛ ممکن است برای یک فرد دیگر این‌گونه به نظر نرسد. اما در مجموع خصوصیات زیر قابلیت‌های ضروری برای هوشمندی است:

پاسخ به موقعیت‌های از قبل تعریف نشده با انعطاف بسیار بالا و بر اساس بانک دانش
معنا دادن به پیام‌های نادرست یا مبهم
درک تمایزها و شباهت‌ها
تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتیجه‌گیری
توانمندی آموختن و یادگرفتن
برقراری ارتباط دوطرفه

دیدگاهتان را بنویسید