تعویض هواپیما در آسمان

تعویض هواپیما در آسمان اختراعی است که تجربه پرواز را دگرگون خواهند کرد.

تعویض هواپیما در آسمان
تعویض هواپیما در آسمان

دانشمندان در حال ساخت هواپیماهایی هستند که به مسافران خود اجازه می‌دهند که در بین زمین و هوا به تعویض هواپیما دست زده و راهی مقصدی متفاوت شوند.

تجربه سفرهای هوایی برای انسان‌ها به صورت روزافزونی در حال بهبود است ولی هنوز برای رفتن به مقاصد دوردست با مشکلات فراوانی روبرو هسیتم که می‌توان از میان آن‌ها به مواردی مانند فرود در فرودگاه‌های بین راه برای سوخت‌گیری، تعویض مسیر با تغییر هواپیماها و سرگردانی برای ساعت‌ها در فرودگاه‌های بین‌المللی و … اشاره کرد.

تعویض هواپیما در آسمان با هواپیمای حامل


دانشمندان در راستای رفع این مشکلات به دنبال ساخت هواپیماهای ویژه‌ای هستند که به سادگی می‌تواند تمامی موارد یاد شده را رفع کند. این هواپیماها قرار است تا بتوانند در بین راه به یکدیگر متصل شوند و در صورت نیاز، مسافران بین دو هواپیما جابجا شوند تا نیازی به فرود برای این موضوع نباشد. این موضوع موجب می‌شود تا پروازها با سرعتی بالاتر انجام شده و مواردی مانند استارت و فرود با ظرفیت بالای مسافرین که موجب مصرف بسیار زیاد سوخت می‌شود نیز به حداقل میزان ممکن برسد.

هواپیمای حامل
هواپیمای حامل

البته برای این کار و برای اینکه بتوان مقاصد طولانی را به‌صورت یکسره و یا با تعویض هواپیما در آسمان طی کرد، باید مشکلی به نام منبع محدود سوخت هواپیما را نیز حل کرد. این امر نیز مدنظر مخترعین قرار داشته است و آن‌ها هواپیماهای خاصی را نیز طراحی کرده‌اند که درست مانند هواپیماهای نظامی می‌توانند سوختگیری را بین زمین و آسمان انجام بدهند.
به این ترتیب تجربه پرواز به مرحله جدیدی وارد می‌شود ولی تمامی این موارد به ابرکامپیوترهای محاسباتی نیاز خواهد داشت تا بتواند برای رفع موانع و حرکت‌های هواپیماها در هنگام اتصال چاره‌ای بیاندیشد و به همین دلیل نیز متخصصان کامپیوتر در این پروژه نقشی ویژه را ایفا می‌کنند. شایان ذکر است که زمان عملیاتی شدن این طرح آینده هوانوردی، هنوز اعلام نشده است.

Airbus the idea of flying aircraft carriers

دیدگاهتان را بنویسید