هواپیمای وی شکل Flying-V آینده پرواز

هواپیمای وی شکل طرحی است که دانشگاه صنعتی دلفت با هواپیمایی هلندی KLM Royal Dutch Airlines برای ایجاد هواپیما مناسب برای آینده همکاری می کنند. این هواپیما به نام “Flying-V” نامیده می شود، به طور کامل انقلابی در شکل هواپیما است، که بال، بدنه و کابین همه در یک ساختار قرار می گیرند. هواپیمای V شکل به مراتب کارآمدتر از هر چیز دیگری در آسمان است و 20٪ نسبت به هواپیمای A350 در مصرف صرفه جویی می کند.

شکل هواپیمای وی شکل که بال و بدنه و کابین در یک ساختار ادغام شده اند. تصویر: KLM

هواپیمای وی شکل Flying-V می تواند اساس طراحی هواپیما را تغییر دهد.


چندین هواپیما در گذشته وجود داشته اند که واقعا همه چیز را تغییر داده اند. De Havilland Comet با نیروی موتور جت خود؛ بوئینگ 747 با برآمدگی متمایز آن و کابین دو طبقه، 787-9 با مواد جدید و تکنولوژی جدیدش تحول آفریدند. زمان در حال گذر است و هواپیمای Flying wing انقلاب جدیدی انجام می دهد.

با این حال، در بخش عمده ای از تاریخ، به طراحی هواپیما همیشه به همان شیوه سنتی نگاه شده است. یک بدنه مرکزی با یک بال در هر طرف. این یک راه طبیعی ساخت هواپیما است که به نظر می رسد، بسیار شبیه به یک پرنده در حالت فرود که سال ها به آن اعتماد کرده ایم.

خوب، حالا بازی می تواند کاملا تغییر کند، با سرمایه گذاری KLM در چیزی که به نظر می رسد، کمی متفاوت است.

Flying-V
تصویر شماتیک هواپیمای وی شکل. تصویر: KLM

به همان ترتیبی که، گیتار افسانه ای گیبسون به شکل مشابهی مشهور شده بود، این طرح هواپیما به نام Flying-V نامگذاری شده است.

هواپیمای وی شکل Flying-V چیست؟


Flying-V طوری طراحی شده است تا جت جابجایی بسیار طولانی مدت داشته باشد. ایده اولیه از دانشجوی دانشگاه TU برلین Justus Benad آغاز شد که پایان نامه خود را برای ایرباس هامبورگ نوشته بود. طبق برآورد با ساخت هواپیما در آینده علاوه بر ارائه همه خدمات مشابه Airbus A350 هزینه های کمتری برای اپراتور و محیط زیست دارد.

در حال حاضر، این طرح در دانشگاه صنعتی دلفت، تحت هدایت دکتر Dr. Roelof Vos ، رهبر پروژه در حال توسعه می باشد. توسعه دهندگان می گویند که عرض بال Flying-V به اندازه ی بالقوه ای مشابه A350 است، لذا به این معنی خواهد بود که تغییرات فرودگاهی برای هواپیما لازم نیست.

Flying-V
نمای جلو از هواپیمای وی شکل Flying-V . تصویر: TU Delft

همچنین در حدود 314 مسافر را در پیکربندی استاندارد خود جای می دهد و معادل مقدار 160 مترمکعب بار را نیز نگه می دارد. این جادو زمانی اتفاق می افتد که شما به اندازه کلی هواپیما نگاه می کنید.

با وجود داشتن عملکرد بسیار مشابه به A350 بر روی کاغذ، Flying-V به طور قابل توجهی کوچکتر است، که در نتیجه مقاومت آیرودینامیکی آن کمتر است. به همین ترتیب، انتظار می رود که در حال حاضر در مقایسه با تکنولوژی های موجود بسیار بهتر از هر چیزی در هوا باشد.

تصویر هواپیمای وی شکل از کنار که تمام اجزاء درون بال وجود دارد. تصویر: TU Delft

تمام قطعات، از جمله کابین، مخازن سوخت و حمل و نقل، در بال های آئرودینامیک هواپیما قرار دارند. این به این معنی است که هواپیما فوق العاده سبک، بسیار آئرودینامیک و با پروازی راحت است، در حالیکه 20٪ نسبت به A350 در مصرف سوخت صرفه جویی دارد.

“… سطح ورودی کمتر در مقایسه با مقدار حجم کل، در نتیجه مقاومت کمتر به این معنی است که Flying-V نیاز به سوخت کمتر برای طی همان فاصله دارد. “

KLM به Flying-V کمک مالی می دهد

هواپیمایی هلندی KLM قراردادی را با دانشگاه تکنولوژی دلفت امضا کرده اند تا با هم در توسعه هواپیما کار کنند. این شرکت هواپیمایی در تحقیق TU Delft در مورد Flying-V شرکت خواهد کرد، “با پیش بینی و پشتیبانی از پرواز طولانی مدت در آینده”.

نمای کامل از هواپیمای وی شکل
نمای کامل از هواپیمای وی شکل . تصویر: KLM

Peter Elbers مدیر عامل شرکت و رئیس KLM، در یک نشست مطبوعاتی گفت : “در سال های اخیر، KLM در صنعت هواپیمایی به عنوان پیشگام توسعه یافته است. توسعه حمل و نقل هوایی به یک معضل بزرگ جهان تبدیل شده است. KLM این را بسیار جدی میگیرد و بنابراین سالهاست که در زمینه های پایداری در سطوح مختلف سرمایه گذاری می کند و می خواهد طیف وسیعی از ابتکارات پایداری را توسعه دهد. به روابط همکاری پیشروانه با TU Delft، که با استراتژی KLM همراه است، افتخار می کنیم که نقطه عطف مهمی در راه افزایش مقاصد حمل و نقل پایدار است. “

این هواپیما با بهبود وضعیت مصرف سوخت، به قلمرو تجاری راه خواهد یافت.

هنری وریج، دبیر دانشکده مهندسی هوافضا در TU Delft گفت: “ما فوق العاده خوشحالیم که قادر به همکاری با KLM در ماموریت خود هستیم تا نتیجه پایدارتر شود.” طرح های هواپیمای جدید با صرفه جویی بسیار در انرژی هستند. هدف نهایی ما یک پرواز آزاد است. “

دیدگاهتان را بنویسید